המדע של העזרה לזולת

מארק טווין כתב:

"הדרך הטובה ביותר לעודד את עצמך, היא לעודד מישהו אחר"
והגדיר בתבונה את אחד המניעים המולדים של בני האדם לנתינה ועזרה לזולת.

רובנו עשויים להזדהות עם הסיטואציה שבה מעשה טוב עבור אדם אחר גרם לנו להרגיש הרבה
יותר טוב לאחריו.
אך מדוע זה קורה וכיצד מנגנון זה מסייע לנו כאינדיבודואליים וכחלק מחברה?

מחקרים מראים כי בהיבט נוירו-ביולוגי, התנהגות של עזרה לזולת נעוצה עמוק בשורשי ה-DNA
שלנו כבני אדם ובעלת יתרון אבולציוני.
לעזרה הדדית תפקיד מרכזי בחיים חברתיים ויצירת קהילה תומכת, שהכרחית לקיום שלנו
כיצורים חברתיים ומגבירה את סיכויי ההישרדות שלנו בה.
מעשה טוב גורם לשחרור הורמונים במוח המפעילים את מערכת הגמול ויוצרים תחושה חיובית
וסיפוק.
לרוב, התחושה הזאת תשפיע על כל היבט אחר בחיינו ותסייע לתפקוד מקסימלי – בחיי
המשפחה, העבודה, הסביבה החברתית ובתחושה שלנו מול עצמנו כבני אדם!

אכן, בסקר שנערך בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נמצא כי אנשים המשלבים התנדבות בשגרת
חייהם מרוצים יותר מהחיים באופן מובהק ובעלי גישה אופטימית וחיובית יותר כלפי עצמם וכלפי החברה.
כמו כן, במאמר שכתבה סטפני ווטסון באוניברסיטת הארוורד היא מתארת מספר רב של מחקרים
המצביעים על השפעה החיובית של פעילות התנדבותית על הבריאות – אלה כוללים ירידה בסיכון
לתחלואת לב, יתר לחץ דם ואפילו השמנת יתר.

מתוך ההבנה את החשיבות הרבה בעזרה ההדדית והנסיון שצברנו לאורך השנים,
יצרנו קבוצה ייחודית של מסייעים.

המסייעים הם תלמידים והבוגרים של הקורס, עברו בעצמם תהליך דומה לרוב, ועמוק בתוכם היה
רצון להעביר את החוויה הלאה.
התלמידים החדשים זוכים לסיוע מקצועי, ליווי, חום ותמיכה, סיוע מתוך המקום הזה שהמסייעים
היו בתחילת דרכם,  מתוך הDNA לאהבה והשפעה.
למסייעים חשיבות גדולה בקרב המתחילים – זוהי דמות חיקוי. רק לפני כמה חודשים היו באותו
מקום.
והם מצידם זוכים להישאר במקום שאהוב עליהם, להתקדם, להתפתח ולהישאר בקהילה
החשובה שדיברנו עליה.
וממשיכים ללמוד בעצמם:
מתגלה הבנה עמוקה יותר של הקורס שלמדו. כעת פנויים לחוות את הקורס שלמדו
שוב, מנקודת מבט פנויה יותר ונינוחה יותר.

מסייעים מעידים על התקדמות עצומה ביכולות הנגינה שלהם במהלך הסיוע בקורס
בשל הימצאותם בסביבה לומדת ומול המורה של הקורס.
הם מקבלים הזדמנות להעביר בעצמם שיעורי חימום לתלמידים החדשים,
עד שהשיעור מתחיל, וגם מנחים בניצוחו של המורה נגינה במעגלי הסיום של השיעורים.
זהו זמן במה מצוין עבורם.
התפתחות אישית ביכולת הנתינה והעצמה , שזוהי לבד מתנה עצומה.

למה אני מספר לכם את כל זה?

כי זו המהות של הכפתור:
הכפתור הוא יכולת הנתינה
הכפתור הוא קהילה
הכפתור הוא קבוצה
הכפתור הוא העצמה אישית
הכפתור הוא התפתחות
בכפתור גם תלמדו לנגן בגיטרה!

לירז גרין בוגרת הכפתור 5.0 ומסייעת 

"ביום הזה לפני שנתיים בחרתי בעצמי.
בחרתי להפסיק להתעלם מהתשוקה הכי כמוסה שלי.
בחרתי להוציא את מה שיש לי בראש, אל המיתרים.
כל הסקפטים- ובינהם אני- הרימו גבה. שישה שיעורים? כן, ברור שזה טריק שיווקי. אבל העובדות דיברו בעד עצמן- אחרי רק 3 שיעורים וארבעה אקורדים, כבר שרתי מול כיתה שלמה שיר שכתבתי, הלחנתי והירמנתי לבד. ואז המשכתי, עוד קורס, עוד שלב. כפתור 1, 2, 3, 4 ו-5 – כבר שנתיים שאני במסגרת המדהימה הזו, עם אצבעות פצועות ומניקור קלוקל, משלבת לימודים נוספים גם ברימון, הפכתי למסייעת בקורסים החדשים של מכללת הכפתור והצטרפתי למנהלי

קהילת הכפתור – קהילת הגיטרה הגדולה בישראל

(בהתנדבות ובאהבה), עוד ועוד שירים יוצאים מהמגירה אל המיתרים, אני כבר לא שומעת את הקול של המורה ההיא מכיתה ה שלא קיבלה אותי למקהלה, כבר לא מאמינה לסיפורים של עצמי על ילדה בלי רקע וחינוך מוזיקליים, כבר מרשה לעצמי להאמין שגם בגילי אפשר להגשים חלומות וגם אם ברי סחרוף או אדל לא ישירו את שיריי, עדיין יש אנשים שהשירים שלי נוגעים בהם ויש בי את המוזיקה כמתנה נצחית שנתתי לעצמי – המתנה שלא מפסיקה לתת.

אתמול הופעתי יחד עם מורתי המדהימה – ליטל מור חיים

בפני תלמידי כפתור 2 – חבורה של כפתורים מהממים (שהצעירה מתוכם היא זוהר שלי) בקורס בו אני מסייעת – עם שיר חדש שכתבתי והלחנתי.
כן, הגשרים עוד לא משהו (זה לוקח מלא זמן עד שהם נשמעים נקיים), כן, הקול שלי לא יציב (אבל היי! שלום לך המורה למקהלה) ועדיין קשה לי להרים את הראש מהצ׳ארט (אפילו שאני יודעת הכל בעל פה) ולהסתכל לקהל המפרגן בעיניים, אבל אני מרשה לעצמי להתעלם מכל מה שטרנדי, מגניב, מסחרי ועכשווי ולהגיד בקול רם -היי! אני לירז והייעוד שלי הוא לכתוב שירים ולעשות מוזיקה.
ומי שבא- ברוך הבא".
❤️
לירז

 

ועוד,
ירון בנימין תלמיד הכפתור ותפיסתו את הכפתור

"לתפיסתי, ישנם שני ערוצים מרכזיים שמתנקזים לתוך מסלול
"שינוי המציאות" דרך המסגרת שנקראת הכפתור.
לאחד אני קורא "ערוץ החובה" ולשני "ערוץ הזכות" ושניהם מתנקזים למסלול שקרוי, כך להשקפתי- "מסלול ההזדמנות"
הערוץ הראשון- "החובה" הוא מעין ההתחייבות  לעצמנו להגשים חלומות, להמריא , להתפתח.
הערוץ השני – "הזכות" הוא זה שמזמן לנו את הזכות להכיר אנשים חדשים וטובים באמצע הדרך,
שאיתם אפשר לחלוק חוויות, נושאים אישיים ולהרחיב את מעגל החברות כשבעיניי חברות זה ערך עליון.
אז אהבה והצוות,
אומר לכם תודה מכל הלב על הזכות, החובה וההזדמנות שאתם נותנים לנו לנוע קדימה, להתפתח ולהכיר אנשים
שכל אחת ואחד מהם הוא מיוחד אבל פחות או יותר- כמונו.
ערב טוב אנשים"

 

כמו בקלישאה,
שנהיה הצד שנותן תמיד!

שלכם אהבה

כיף לשתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

בהרשמה זו הינך מאשר קבלת מסרים שיווקיים במייל, ווטסאפ וסמס ממכללת הכפתור,  ביכולתך להפסיק לקבל מידע בכל רגע.